Thursday, July 7, 2011

Aku dan Kamu

Oleh: Nadia Almira Sagitta

Aku seorang lelaki.
Yang mencintaimu dari lubuk hati terdalam.
Aku seorang lelaki.
Yang menyayangimu tulus.
Aku seorang lelaki.
Yang senantiasa menjagamu.
Aku seorang lelaki.
Yang selalu mengamati gerak-gerikmu.
Aku seorang lelaki.
Yang menyimpan wajahmu di benakku.
Aku seorang lelaki.
Yang merekam tiap katamu.
Aku seorang lelaki.
Yang masih mencintaimu.

Kamu seorang wanita.
Yang tak lagi membalas cintaku.
Kamu seorang wanita.
Yang tak meresponku.
Kamu seorang wanita.
Yang tak memedulikan penjagaanku.
Kamu seorang wanita.
Yang selalu mengabaikanku.
Kamu seorang wanita.
Yang membuang muka acapkali kita bertemu.
Kamu seorang wanita.
Yang tak lagi menyimak tiap kalimatku.
Kamu seorang wanita.
Yang tak lain adalah sesosok
mantanku, kini.

Mengapa kamu begitu membenciku sekarang?

No comments:

Post a Comment